ERASMUS+
For incoming students (pdf, 3,8MB)
English taught Subjects Study Offer 2020/21 (pdf, 1279KB)
Konwersja ocen uzyskanych w ramach programu Erasmus+ (pdf, 451KB)
Rekrutacja
Na studia można wyjechać jedynie do tych uczelni, z którymi Wydział Nauk o Ziemi i Gospodarki podpisał umowy o współpracy w ramach Erasmusa+, przewidujące wymianę studentów. Lista umów zawartych przez UMK.
Wymagania stawiane kandydatom:
Na wyjazdy na studia mogą być kwalifikowani tylko i wyłącznie studenci, którzy:
- są zarejestrowani na studiach pierwszego, drugiego lub trzeciego stopnia (dziennych, wieczorowych i zaocznych),
- w momencie wyjazdu będą studentami co najmniej II roku studiów I stopnia,
- nie wykorzystali jeszcze kapitału mobilności na stopniu studiów, na którym miałby się odbyć wyjazd.
- w projekcie KA131 2025-2027 student może być zakwalifikowany tylko na 1 mobilność długoterminową SMS i 1 krótkoterminową SMS. Nie jest możliwa kwalifikacja na semestr letni studentów, którzy wyjechali już na semestr zimowy 2025/2026.
Ponadto kandydaci do wyjazdu powinni:
- dobrze znać język angielski lub język, w jakim będą prowadzone zajęcia w uczelni zagranicznej.
Szczegółowe zasady bieżącej rekrutacji na Wydziale Nauk o Ziemi:
Rekrutacja studentów WNoZiGP na wyjazdy w ramach wymiany ERASMUS+ w terminie dodatkowym w roku akademickim 2025/2026
- Rekrutacja trwa od 6 do 17 października 2025 r.
- Rekrutacja dotyczy wyjazdów semestralnych w roku akademickim 2025/2026.
- Wykaz uczelni partnerskich na rok 2025/26 znajduje się tu: Lista umów zawartych przez UMK.
- Stawki stypendialne podstawowe: 600 EUR/mies. lub 670 EUR/mies. (w zależności od państwa). Studenci kwalifikujących się do grupy osób z tzw. mniejszymi szansami otrzymują 250 EUR więcej.
- Formularz zgłoszeniowy (dostępny po zalogowaniu do systemu USOS) znajduje się na stronie: https://www.umk.pl/wspolpraca/forms/wniosek-studia-dlugo-i-krotkoterminowe/
- Formularz należy dostarczyć mailowo koordynatorowi wydziałowemu w postaci podpisanego skanu do dnia 17 października 2025 r . do godziny 11.00
- Ogłoszenie wyników po 22 października 2025 r. na stronie www i na FB wydziału;
- Na podstawie protokołów z rekrutacji Dział Międzynarodowych Partnerstw i Mobilności Edukacyjnej UMK przeprowadzi procedurę przyznania wyjazdu (w zależności od dostępności środków finansowych) zakwalifikowanym studentom wg. listy rankingowej (średnia ocen) oraz wyśle nominacje do uczelni partnerskich.
- Studenci rezygnujący z wyjazdu po przeprowadzeniu rekrutacji są zobowiązani do poinformowania koordynatora wydziałowego (e-mail) oraz wypełnienia ankiety on-line, dostępnej na stronie: https://www.umk.pl/wspolpraca/forms/se_plus_rezygnacja/ .
Każdy kandydat powinien zapoznać się z wymogami językowymi i innymi warunkami wymiany określonymi w umowie międzyinstytucjonalnej z uczelnią zagraniczną, którą jest zainteresowany. Należy szczególną uwagę zwrócić na terminy aplikacyjne w uczelniach partnerskich – mogą być już zamknięte na semestr letni (np. Skandynawia).
Ogólnouczelniane Zasady rekrutacji na wyjazdy na studia w projekcie KA131 2024-2026 są dostępne na stronie https://www.umk.pl/wspolpraca/erasmus-plus-2021-2027/studenci-studia/rekrutacja/
W razie jakichkolwiek wątpliwości czy pytań proszę pisać na adres pecha@umk.pl lub zgłaszać się do gabinetu 155.
—————————————————————————————————————————–
Praktyki i wyjazdy krótkoterminowe (np. kursy BIP) w ramach programu Erasmus+
Rekrutacja ciągła do wyczerpania limitu środków:
- studia krótkoterminowe dla doktorantów (5-30 dni) w roku 2023/2024
- Mieszane Kursy Intensywne/Blended Intensive Programmes (BIP) dla studentów i doktorantów
- praktyki długoterminowe dla studentów/doktorantów oraz praktyki krótkoterminowe dla doktorantów – zasady
W razie jakichkolwiek wątpliwości czy pytań proszę pisać na adres pecha@umk.pl lub zgłaszać się do pokoju 155.
dr hab. P. Charzyński, prof. UMK
Koordynator wydziałowy
programu ERASMUS+